Friday, January 28, 2011

Balik Kampung Halaman..

Yeah ari nie balik kampong, walaupun baru 4 minggu memulakan pengajianku di sini tapi rasa macam sudah lama tidak berjumpa dengan ayah serta bondaku..Erm, 27hb tarikh keramat bagiku kerana aku akan pulang ke rumahku di Teluk Intan. Banyak perkara yang harus ku uruskan antaranya ialah pertukaran tempat praktikalku dan len2. Erm, ku pukul 9 mlm tapi aku sudah berada di perhentian bas seawal 6.00 ptg.



Sesuatu yang mengejutkan ku keluarga tunangku datang menziarahi ku. Tapi bukanlah semata – mata nak melawatku, tetapi ada keperluan yang menyebabkan kedatangan mereka di Kuala Terengganu. Ibarat kata pepatah “alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan”, alang2 dh sampai Terengganu, molek dtg melawat. Huish, sukar dipercayai ketika itu,malu ada segan pun ada. Macam serba tak kena saja dibuatnyer. Kami pergi makan2 di Mydin Mall, pergi beli barang sket then antar ke perhentian bas.
Asyik, terima kasih diucapkan kepada keluarga bakal mertuaku. InsyaAllah, amin.. aku lepak di masjid sebab lama lagi nk tunggu ke pukul 9 mlm. Seusai solat jama’ qasar magrib isyak aku bergegas ke perhentian bas. Cepat2 untuk mengisi ruang kekosongan perut sebelum ianya mula memainkan muzik. Haha, Nasi Ayam dan air suam satu. Tengah2 makan dtg plak junior ku seorang makan, mujur gak la dia x perasan aku kat situ. Abis makan, aku terus ke bas. Malam ni aku naik bas NINI. Wah, khidmat bas NINI dah di upgradekan la. Huis, Subhanallah cantiknyer.



Tengok no seat, mak ai no 1. Semangatnyer nk blk, okla juga xde la bosan asyik kena dok belakang je. Kali ni blh tgk pemandangan yg luas di hadapan tanpa sempadan, kononnyer la.


Wah, satu yang unik bagiku kerana kat seat bas dah ada seat belt. Cam dok dlm kete lak grupenyer. Hehe, tgk nie cantikkan.

No comments:

Post a Comment